۱۳۹۸/۱۲/۱۳، ۰۹:۲۰ صبح
وقتی که محدوده تصمیم گیری را برای هر مسئولیت خدماتی تعریف کنیم ، محدوده پاسخ گویی را نیز مشخص کرده ایم .
همان طور که بیشتر در مفهوم چهارم دیدیم و در مفهوم هشتم نیز با آن روبرو خواهیم شد ، پاسخ گوئی ویژگی اصلی خدمت در NA است . وقتی به خدمت گزاران مورد اعتماد خود مسئولیت انجام وظیفه خدماتی خاصی را می دهیم ، آنها را برای اختیاری که به آنها واگذاری کرده ایم نیز پاسخگو می دانیم .
از آنها انتظار داریم که در دسترس باشند ، پیوسته پیشرفت خود را گزارش کنند و با ما در مورد مسئولیت های خود مشورت نمایند.
پاسخ گوئی بدان معنا نیست که به کسی اختیاری بدهیم و زود آن را پس بگیریم . بلکه بدین معنی است که می خواهیم از تصمیم گیری های خدمت گزاران مورد اعتمادمان برای انجام وظیفه ای که بدان ها محول کرده ایم با خبر باشیم . ما می خواهیم امکان تاثیر گذاری بر تصمیمات را داشته باشیم ، به خصوص اگر مستقیما بر ما اثری داشته باشد و اطلاعات ما در مورد هر مسئولیتی که به ساختار خدماتی محول شده است ، کمک می کند تا اگر مشکلی پیش آمد ، بتوانیم در اصلاح آن کمک کنیم و نقش داشته باشیم .
همان طور که بیشتر در مفهوم چهارم دیدیم و در مفهوم هشتم نیز با آن روبرو خواهیم شد ، پاسخ گوئی ویژگی اصلی خدمت در NA است . وقتی به خدمت گزاران مورد اعتماد خود مسئولیت انجام وظیفه خدماتی خاصی را می دهیم ، آنها را برای اختیاری که به آنها واگذاری کرده ایم نیز پاسخگو می دانیم .
از آنها انتظار داریم که در دسترس باشند ، پیوسته پیشرفت خود را گزارش کنند و با ما در مورد مسئولیت های خود مشورت نمایند.
پاسخ گوئی بدان معنا نیست که به کسی اختیاری بدهیم و زود آن را پس بگیریم . بلکه بدین معنی است که می خواهیم از تصمیم گیری های خدمت گزاران مورد اعتمادمان برای انجام وظیفه ای که بدان ها محول کرده ایم با خبر باشیم . ما می خواهیم امکان تاثیر گذاری بر تصمیمات را داشته باشیم ، به خصوص اگر مستقیما بر ما اثری داشته باشد و اطلاعات ما در مورد هر مسئولیتی که به ساختار خدماتی محول شده است ، کمک می کند تا اگر مشکلی پیش آمد ، بتوانیم در اصلاح آن کمک کنیم و نقش داشته باشیم .