تالار گفتگو انجمن معتادان گمنام ایران

نسخه‌ی کامل: روابط عمومی و بهداشت
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
روابط عمومی و بهداشت
لازم است، بکوشیم تلاش هاي روابط عمومی ما در مراکز بهداشتی متمرکز و هدفمند باشد. اهداف بوضوح
تعریف شده می توانند به تمرکز و شفافیت اقداماتی که براي موفقیت یک طرح لازم است کمک نمایند.
متخصصین بهداشتی تمایل به واکنش نشان دادن به اطلاعاتی را دارند که دسترسی به آنها آسان بوده و نتایج
NA عملی قابل توجهی داشته باشند. ممکن است هر مخاطبی به رویکردي متمایز و اطلاعاتی متفاوت درباره
نیاز داشته باشد. اطلاعات ذیل می تواند در ایجاد و حفظ ارتباطات مستحکم یک کمیته ي خدماتی محلی با
حرفه اي هاي مراکز بهداشتی کمک کند.
ممکن است بهداشت اصطلاحی تازه و موقعیت خدماتی نوینی براي تعدادي از اعضاي NA باشد ولی بسیاري از اعضاء بنا به توصیه ي یک متخصص در مراکز بهداشتی با انجمن معتادان گمنام آشنا شده اند. مراکز درمانی مانند درمانگاه هاي عمومی و مطب هاي پزشکان، فرصت هایی براي ما هستند تا آگاهی متخصصان این مراکز از چگونگی توانایی NA در کمک به معتادان را افزایش دهیم. کوشش هاي روابط عمومی ما در این مراکز از اهداف بوضوح تعریف شده و نیز آموزش ها و تمهیدات متناسب با هر طرح، بهره مند خواهد شد . 
این فصل شامل پیشنهادات مشخصی جهت ایجاد روابط با مراکز مختلف بهداشتی می باشد که حاوي ایده هایی براي آموزش و آماده سازي خدمتگزاران مورد اعتماد و همچنین پیشنهاداتی براي روابط متقابل با متخصصین مراکز بهداشتی، بیمارستان ها و سازمان هاي درمانی مختلف، می باشد.
اگر متخصصی بخواهد حمایت خود را از مؤثر بودن این برنامه به مشارکت بگذارد، براي انجام این کار آزاد است. آنچه می توانیم انجام دهیم تلاشی است براي تضمین این که اشتیاق افراد غیر عضو برنامه انجمن، ماهیت کمک یک معتاد به معتاد دیگر را تحریف نمی کند.
 NA برنامه اي براي درمان معتادان توسط متخصصان نیست، اگر چه متخصصان مربوطه اغلب می خواهند از قابلیت تداوم انجمن ما دفاع نمایند زیرا عملکرد بهبودي را بر روي بیماران و عزیزان خود ملاحظه کرده اند.
در چنین شرایطی، نقش ساختار خدماتی محلی بسیار مهم است .جامعه NA قادر است آموزش های لازم و پاسخ گویی مسئولانه را براي حامیان غیر عضو فراهم نماید، و بدین ترتیب حامیان غیر عضو می توانند سرمایه ایی در جهت تحقق هدف اصلی NA  باشند.

(((فصل هشت)))