تالار گفتگو انجمن معتادان گمنام ایران

نسخه‌ی کامل: سوال 14 . ایا جبران خساراتی بدهکار هستم که انجام آن پیامدهای جدی داشته باشد ؟ انها
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
 سوال 14 .   ایا جبران خساراتی بدهکار هستم که انجام آن پیامدهای جدی داشته باشد ؟ انها چه هستند ؟
خساراتی که طبعات قانونی (دزدی از اداره وشرکت که باعث اخراج می شود )و یا حیثییتی دارد و ممکن است پیامد های ناگواری به دنبال داشته باشد که به هیچ طریقی به تنهایی نمی توانم آنها را جبران کنم حتما باید با کمک نیروی برتر ومشورت با راهنما باشد
(۱۳۹۸/۱۰/۲۸، ۱۲:۲۵ صبح)admin.a نوشته است: [ -> ] سوال 14 .   ایا جبران خساراتی بدهکار هستم که انجام آن پیامدهای جدی داشته باشد ؟ انها چه هستند ؟
بله جبران خسارتیکه پیامدهای منفی اش بیشتر از مثبتش باشد و گاهی اوقات باعث شود فرایند جبران خسارتی که از اول وارد شدن در برنامه ما شروع به ان کرده ایم که تغییر کنیم را زیر سوال ببرد گاهی اوقات خود فرایند تغییر و انجام ندادن کارهای گذشته بزرگترین جبران خسارتی است که مادر طول مدت پاکی و بهبودی انجام داده ایم مثل  محتاط و با ایمان به خداوند مهربان زندگی کردن
نوشتن لیست مواردی که ممکن است جبران خسارت در مورد آنها برای ما پیامدهای جدی داشته باشد و زندگی ما
را  تحت تاثیر قرار دهد کمک می کند تا 
ما نحوه صحیح جبران خسارت آنرا پیدا
کنیم.

بررسی جوانب  مختلف و پیامدهایی که ممکن است به همراه داشته باشد، مشورت کردن با افراد آگاه دراین زمینه راه حل مناسبی است .

قرارنیست که این افراد حتما راهنما
ویا دوست بهبودی ما باشند ، می توانند
وکیل ، مشاور و... باشند ، اماباید توجه
داشته باشیم در چنین مواردی کنارگذاشتن قدم نهم باعث توقف بهبودی ما می شود و نباید از این قضیه به عنوان یک توجیه استفاده کرد  و لازم است که من مسئولیت رفتار خود را بپذیرم و با بررسی عمیق تر جبران خسارت را انجام دهم.

دربعضی از این موارد جبران خسارت غیرمستقیم راه حل مناسبی به نظر می رسد . مثلا خلافهای من در  دوران  مصرف یا قبل از آن بازتاب  منفی در جامعه و اطرافیان داشته که  ممکن است بر  ملا  شدن آنها مرا در معرض یک خطر جدی قرار دهد.

اما خدمت در  انجمن  معتادان گمنام  ، جامعه ، پاک ماندن وخسارت
مجدد نزدن می تواند جبران خسارت
بصورت غیر مستقیم و از طریق صحیح باشد.
به غیر از امکان بیشتر لطمه زدن شرایط دیگری که ما در آن قادر به جبران خسارت مستقیم نیستیم این است که شخصی که به او جبران خسارت بدهکاریم مرده باشد . این مسئله در جلسات معتادان گمنام بسیار عادی است تا جایی که اعضاء ما راه های جالب و خلاقانه ای برای اینگونه شرایط ابداع کرده اند . اعضاء ما حتی راههایی ابداع کرده اند که اینگونه جبران خسارتما ، ورائ این باشد که فقط از شر خجالت خود رها شویم . مثلاًبعضی ها کمکهای مالی به نام کسی که به او جبران خسارت بدهکارند ، اعانه می کنند . بعضی ها کارها و وظایفی که مورد توجه و علاقه ان شخص بوده را می پذیرند . بعضی ها برای فرزندانی که آن شخص از خود باقی گذاشته است تلافی و جبران می کنند که حتی خود این فرزندان نیز ممکن است در فهرست قدم هشتم این اشخاص باشند . رههای مختلفی که برای روبرو شدن با این نوع شرایط وجود دارند ف فقط توسط پندار و تمایل ما محدودیت پیدا می کنند . در اینگونه شرایط ، تأثیر جبران خسارت غیر مستقیم ممکن است باعث تعجب ما گردد . اکثر ما خواهان این هستیم که تا حد امکان با سر مزار شخص فوت شده رفتن یا حضور در اماکن معنوی دیگر و از طریق نوشتن نامه و یا یک صحبت ساده با روح و یاد آن شخص،جبران خسارت مستقیم کنیم . در نهایت نحوه برخورد ما به اینگونه شرایط ، توسط طبیعت و ذات خسارتی که زده ایم ، اعتقادات روحانی ما ، و البته راهنمای مان تعین می گردد
هر خسارتی که من وارد کرده ام پیامدهای خاص خودش را دارد ، متاسفانه لول دادن به آن ، خود اصل انکار است
این من نیستم که تشخیص میدهم پیامد ان چه است بلکه من فقط بدون ملاحضه خسارت زده ام و امروز سعی میکنم که درصدد جبران آن برایم
لاکن برای رهایی و ادامه این سفر روحانی به بخشش دیگران نیاز دارم
سلام
در کل خسارت عواقب دارد.حال می خواد به خودم باشد مانند تزریق مشترک باعث ایجاد بیماری خطرناک ویروسی می شود و خسارت بزرگی به زندگی ام می زند.یا برای کسانی که با آنها زندگی می کنم خطر ایجاد می شود.مثال امروز آن می شود به رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی باعث حمل ویروس و انتقال آن به شخص بیماری می شود که ممکن است باعث مرگ طرف مقابل شود.
سلام

--بله
پیامدهای زیادی در دوران جبران خسارت دارم. حتی جبران خسارت های ساده هم پیامد دارد اما نیرو برتر وراهنما در این زمینه به من کمک می کنند.
بله هست من هرجوری که تونستم وازدستم اومده
خسارت زدم خساراتی که به ناموس یاابروووجهه دیگران
زدم قابل جبران مستقیم نیست سواستفاده ازاعتمادشون
همچنین ودرصورت برملاشدن حتماخطری
درپی خواهدداشت

گاهی خسارات قانونی زده ام مثل فروش مال غیرجعل امضا
تومصرف موادویابتاطرنواقصم جرمموگردن دیگری
انداختن فروش وسایل بدون کارتون سندخریدو....
 سلام
مسائلی که از نظر قانونی قابلیت پی گیری دارند و...