تالار گفتگو انجمن معتادان گمنام ایران
سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگو انجمن معتادان گمنام ایران (https://forum.nairan.org)
+-- انجمن: راهنمای کارکرد قدم های دوازده گانه انجمن معتادان گمنام (https://forum.nairan.org/forumdisplay.php?fid=4)
+--- انجمن: قدم دهم (https://forum.nairan.org/forumdisplay.php?fid=36)
+---- انجمن: اصول روحاني (https://forum.nairan.org/forumdisplay.php?fid=249)
+---- موضوع: سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ (/showthread.php?tid=1397)



سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - ناظر4 - ۱۳۹۹/۴/۲۹

سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟


RE: سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - Essi.toobchi - ۱۳۹۹/۴/۲۹

چون موجب می‌شود که به زندگی خود هدف بدهیم، انضباط شخصی باعث می‌شود برنامه‌ی روزانه‌ی خود را به طور جدی دنبال کنیم و به دنبال مسئولیت‌های آسان نباشیم و فرصت رشد را از خود نگیریم.

بدون اصل روحانی انضباط نمی‌توان مرتب و به صورت مدام در قدم دهم زندگی کرد.


RE: سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - sepher1877 - ۱۳۹۹/۴/۲۹

 بخاطر اینکه نظم و انظبات باعث میشه من در بهبودی بهتر در زندگیم و بهبودیم بهتر باشم و همچنین از بیماری فعال خود استفاده نکنم.بیماری اعتیاد میخواد من همیشه تنبل شلخته بی حوصله و خود محور باشم اما انظباط و نظم کمک میکنه که از بیماریم استفاده نکنم و در بهبودی باشم


RE: سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - آزاداندیش - ۱۳۹۹/۷/۱۹

در زمان مصرف آدمی وقت شناس نبودم و هیچ کاری را در زمان درست آن انجام نمی دادم. تا دیر وقت بیدار بودم و تا لنگ ظهر خواب، وقت نهار صبحانه می خوردم و نهار را عصر و ...در محل کار حضور فعال نداشتم و هر زمان که دوست داشتم آنجا را ترک می کردم. همواره مشتریانم از من ناراضی بودند و به همین منظور به مرور زمان کسب و کارم را از دست دادم. از سویی به درستی به وضع ظاهریم اهمیت نمی دادم و همواره نامرتب و شلخته و بی حال بودم. اعتیاد اجازه نمی داد چیزی سرجای واقعی خود باشد و بنابراین زندگیم غیرقابل اداره بود.
حضور در انجمن و بکارگیری اصول آن تا حدود زیادی و به نحو غیرقابل باوری برای خودم و در میان حیرت  اطرافیانم، نظم را وارد زندگیم کرد. زیرا که انجمن و آنچه که در آن وجود دارد توام با نظم و آراستگی است. جلسات مرتب و منظم در مکانی خاص و درست سر ساعتی مشخص و از قبل اعلام شده برگزار می شود، در طول برگزاری جلسه نظم و دیسیپلین حکمفرماست. مشارکت اعضا در چارچوب اصول،اساسنامه گروه و فرمت جلسه  و بی آنکه به مسائل خارجی بپردازیم روی بهبودی متمرکز است. قدم ها بصورت مرتب، با یک راهنمایی که خود انتخاب کرده ایم و بصورت منظم کار می کنیم. خدمت در انجمن توام با انضباط است و ... خلاصه آنکه انجمن تمرین انضباط است آنهم نه برای یکبار بلکه برای همیشه و در مقیاس فقط برای امروز.
امروز در شرکتی مشغول فعالیت هستم که در آن مدیر منابع انسانی که مسئول بسیاری از فعالیت ها از جمله حضور و غیاب کارکنان است، بدلیل بیماری فعال اعتیاد بسیار نامنظم است و هموار با سر و وضعی نامرتب دیرتر از همه سر کار آمده و زودتر می رود و اینگونه رفتارش باعث شده بقیه نیز بی نظم بوده و به حرفش گوش نداده و پشت سرش حرف بزنند و از دست ما جز دعا کاری برنمی آید.


RE: سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - Darush sistan - ۱۴۰۰/۸/۲۱

سلام
اگر نمی خواهم الگوهای رفتاری قبل رو به کار ببندم باید یک روش برای این تغییر داشته باشم.انضباط و منظم بودن در من پیگیر بودن و کوشا بودن را فعال می کند و این انضباط باعث ارتباط داشتن با راهنما و جلسات می شود اجرای آن در زندگی من را بیشتر به سمت بهبودی می برد.


RE: سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - Darush sistan - ۱۴۰۲/۳/۲۰

سلام

در قدم دهم من نیازمند این هستم که ترتیب در تراز نامه نوشتن و خواندن با راهنما داشته باشم این ترتیب می بایست با منظم بودن ومرتب بودن در نوشتن تراز نامه باشد...


RE: سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - کمیل مقدم - ۱۴۰۳/۶/۳۱

سلام من به عنوان یک شخصی که سالها بی انظباط بودم وتنبل وبی تفاوت در این قدم یاد میگیرم در زمان مشخص ومکان مشخص کارهایم را به درستی انجام دهم


RE: سوال 48:چرا اصل روحانی انضباط شخصی در این قدم یک لازمه است ؟ - حوریا ___Bu - ۱۴۰۳/۷/۱۰

من همیشه آدمی بی نظم بی برنامه بوده ام. وبخش عمده ای کا دراشفتگی زندیم تاثیر بسزایی داشت  همین بی برنامگی وبی نظمی بود نظم و انظبات باعث میشه من در بهبودی بهتر در زندگیم و بهبودیم بهتر باشم و همچنین از بیماری فعال خود استفاده نکنم.بیماری اعتیاد میخواد من همیشه تنبل شلخته بی حوصله و خود محور باشم اما انظباط و نظم کمک میکنه ک من مسئولیتهام رابپذیرم اولویت بندی کنم بموقع وسروقت عمل کنم