تالار گفتگو انجمن معتادان گمنام ایران
9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - نسخه‌ی قابل چاپ

+- تالار گفتگو انجمن معتادان گمنام ایران (https://forum.nairan.org)
+-- انجمن: اصول راهنما روح سنت های ما (https://forum.nairan.org/forumdisplay.php?fid=14)
+--- انجمن: سنت دوم (https://forum.nairan.org/forumdisplay.php?fid=66)
+---- انجمن: سوالات برای اعضا (https://forum.nairan.org/forumdisplay.php?fid=105)
+---- موضوع: 9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س (/showthread.php?tid=203)



9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - admin.a - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴

9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این سنت را بهتر درک کنم؟ چگونه گمنامی را در چهارچوب این سنت به کار میگیرم؟


RE: 9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - shapor z - ۱۳۹۸/۱۲/۲۲

گمنامی دراین سنت یعنی اینکه مادربرابرجزی ازکل بودن تسلیم شویم
 
ب بکارگیری گمنامی دراین سنت به ماامکان تجربه کردن اتحادرا میدهد

ج گمنامی اجازه میدهدتاماازآن چیزی که درباره خودفکرمی کنیم فراترباشیم



RE: 9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - sepher1877 - ۱۳۹۹/۴/۲۱

بارعایت اصول ومراجعه به وجدان گروه بافروتنی-وقتی گمنامی رادروجدان خودووجدان گروهی رعایت کرده ونه شخصیت خودرا-بلوغ بهبودی داشته باشم وپیشنهاداتم درجلسات اداری گروه فروتنانه باشد-0پست خدماتی خودرابهترازدیگران ندانم.


RE: 9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - Sajad.h - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

گمنامی سنت دوم این است که تفاوتی بین خود ودیگران قائل نشوم


RE: 9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - آرین ی - ۱۴۰۱/۴/۲

سلام ،من آرین و معتادهستم 
گمنامی درسنت دوم ،یعنی برابری  ویکسانی 
گمنامی یعنی اینکه خداونددرانحصارشخص یاگروه خاصی نیست ، و عقیده و وجدان هیچ کس بردیگری برتری ندارد 
گمنامی کمک میکنه که مابه تمامی نقطه نظرات بادقت گوش،بدیم و تفاوت قاعل نشیم و معتادبرترو پایینترنداریم .
ا


RE: 9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - hosseinheydari84 - ۱۴۰۱/۱۱/۹

این سنت به من کمک کرد تا متوجه شوم باید از سر راه خداوند کنار برم و سد راه او نباشم او همیشه برایمان بهترین ها را میخواهد .
و با درک اینکه این اصول سالهاست با کمترین خللی کار می کند و افراد زیادی بدون شکستن گمنامیشان با یادگیری و عملکرد به این اصول زندگی صحیح و آرام را تجربه کرده اند مطمئناً برای من هم کار خواهد کرد و من هم با رعایت همین اصول و با خدمت کردن و یا با اختلال ایجاد نکردن در این مسیر بعنوان یک عضو اجازه دهم مسیر طی شود .
وقتی بدون سلایق شخصی و بدور از احساسات درونی نسبت به اعضاء رفتار کنم و با محبت و احترام برخورد نمایم یعنی در حال تمرین اصل گمنامی این سنت هستم .
وقتی اصل سنت یک همان منافع مشرکمان را در رأس امور قرار داده و قبول کنم این اصول است که با قدرتش با من کمک می کند ومن جزئی کوچک از این کل هستم و فهم و درکم از این اصول اکتسابی بوده  و ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد یعنی در چهارچوب این سنت در حرکتم .

HH



RE: 9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - آرین ی - ۱۴۰۳/۲/۲

9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این سنت را بهتر درک کنم؟ چگونه گمنامی را در چهارچوب این سنت به کار میگیرم؟(سنت۲)
من همیشه فکر میکردم بهترین نظرات از وجدان من سرچشمه میگیره و خودم را از دیگران سرتر میدانستم ، یا به نظرات بعضی از اعضا بیشتر توجه میکردم و واکنش نشان میدادم ، و همیشه خاست خداوند برام گنگ بود، تا زمانی که گمنامی این سنت را رعایت کردم و برای نظرات تمام اعضااحترام قاعل شدم و هیچ نظر یا عقیه ای را از دیگری بالاتر نمیدیدم ، گمنامی امروز برای من یعنی عقاید و نظرات را از شخصی که آن را بیان میکند جدا سازم .


RE: 9. این سنت چگونه کمک میکند تا گمنامی را بهتر درک کنم؟چگونه گمنامی کمک می کند تا این س - Leila.b - ۱۴۰۵/۳/۶

من هیچ برتری نسبت به بقیه ندارم و هیچ‌کس هم از من بالاتر نیست. در سنت دوم، حتی "نظر اکثریت گروه" هم حرف آخر را نمی‌زند؛ چون ما می‌گوییم نیروی برتر **"ممکن است"** خودش را در نظر گروه نشان دهد، اما تضمین نمی‌کنیم که حتماً همین‌طور باشد.

پس اگر ما برای هر چیزی اصرار کنیم یا بخواهیم با رای‌گیری و دعوا تصمیم بگیریم، در واقع داریم خودمان را جای خدا می‌گذاریم. بالاترین سطحِ رسیدن به این سنت این است که اصلاً "تصمیم‌گیرنده" نباشیم و از فشار آوردن به خودمان و گروه دست برداریم. این یعنی نشان دادنِ بهترین نوع گمنامی.

گمنامی به من یاد می‌دهد که لازم نیست حتماً همه چیز را درک کنم یا بفهمم. چون در نهایت، فهم و درکِ من، قرار نیست حکمِ اراده‌ی خدا را صادر کند.

پس من چه‌کار می‌کنم؟ من تجربه و نظر خودم را یک بار در جلسه می‌گویم و تمام! سعی نمی‌کنم کسی را متقاعد کنم یا عقیده‌ام را به زور به بقیه تحمیل کنم، چون می‌دانم این کار نوعی "انکار" و خودخواهی است. وقتی نظر می‌دهم، یادم می‌ماند که من فقط یک "تجربه" دارم، نه یک "حکم". اگر بقیه با من موافق بودند یا نبودند، مسئولیتش با خودشان است و من دیگر درگیرِ نتیجه نمی‌شوم.»