امتیاز موضوع:
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال ۱۴ خوداتکا بودن در روابط و دیگر زمینه‌های زندگی به چه معنی است؟
#1
سوال ۱۴
خوداتکا بودن در روابط و دیگر زمینه‌های زندگی به چه معنی است؟
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر20
#2
باکارکرد قدمها و اجرای اصول در زندگی شخصی دیگر خودم باور میشوم چون به کمک نیروی برتر و تمرکز روی
اصول کمبودها بارور میشود اصولی چون عشق محبت تحمل مهربانی خدمت پذیرش فروتنی جزئی از شخصیتم میشود و
دیگر جایی برای خا نیست و احساس نیاز و طلب عشق و مهربانی در وجودم کاسته میشود که مطمئنا در روابطم بجای
تمرکز روی رفتار دیگران روی رفتار و شخصیت خودم تمرکز میکنم چون خودکفایی حتی در شخصیت و رفتارهای من
شکل گرفته به همین جهت روابطم محکمتر و اصولی تر میشود و دیگران ناراضی از طرز برخورد من نیستن چون در
رفتارهایم استقال شخصیتی پیدا کردم که این نکته در تمام زمینه های زندگی تاثیر گذار است.
درک من ازین سوال این هست که برای ایجاد و یا حفظ رابطه ای به جای متکی بودن به داشته های خود مثل اخاق، قد،
وزن ، و هرچیزی که من رو تشکیل میده به چیزهای بیرونی متکی میشم که اگر نباشه هویت خود رو از دست میدم مثل
پول ، ماشین ، موقعیت اجتماعی ،دوستان با مشخصات خاص و ازین قبیل.... که با توجه به این سنت و اصول روحانی
آن میتوانم بدون نیاز به نیروهای بیرونی ... از داشته های درونی خود در حفظ ارتباط با دیگران و حتی خداوند نیز
استفاده کنم ... بطور کلی شرطی نباشم در روابطم و بتونم بدون شرطی بودن رابطه ها را حفظ کنم
اینکه خویشتن پذیر باشم ودرمقابل آدمهای متفاوت شخصیتم تغییر نکند و همیشه بااعتماد بنفس سعی درحفظ روابطم داشته
باشم ودرزمینه های دیگر هم همیشه الگویی برای مشورت دارم وسعی میکنم بامشورت بیک انتخاب خوبی برسم
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر20 ، ناظر۱۶
#3
سلام
خودم کارهای خانه خودم را انجام دهم.خریدهای بیرون خونه رو انجام دهم.نیازهایم رو خودم تامین کنم.اجازه ندهم کسی جای من تصمیم بگیرد.مشکلات داخل خانه ام را خودم حل کنم.
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر20 ، ناظر۱۶
#4
۱- بمعنای تک روی نیست
۲- خوداتکایی با اتحاد میسر است
۳-گرفتن کمک از دیگران به معنای وابسته بودن نیست
۴-خوداتکایی مورد نظر سنت هفتم با قطع همکاری با دیگران فرق دارد.

✔️نکته:بعنوان یک انسان نمی‌توان در جزیره  یا حصاری حبس شد و خود را بی‌نیاز از روابط ،کمک و یا همکاری دیگران دانست.
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر20 ، ناظر۱۶
#5
سلام

- خود اتکایی در زمینه تصمیمات زندگی ام از جمله رای گیری هایی که در جلسات نجام می گردد و اجازه نمی دهم تا دیگران بر تصمیمات من اثر بگذارند ویا جای من تصمیم بگیرند...
در نحوه هزینه  یا اولویت های زندگی اجازه نمی دهم تا دیکران اولویت های من را مشخص کنند...
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر20 ، ناظر۱۶ ، حـمـیـد
#6
(۱۴۰۰/۷/۷، ۰۵:۴۲ عصر)sepher1877 نوشته است: ۱- بمعنای تک روی نیست
۲- خوداتکایی با اتحاد میسر است
۳-گرفتن کمک از دیگران به معنای وابسته بودن نیست
۴-خوداتکایی مورد نظر سنت هفتم با قطع همکاری با دیگران فرق دارد.

✔️نکته:بعنوان یک انسان نمی‌توان در جزیره  یا حصاری حبس شد و خود را بی‌نیاز از روابط ،کمک و یا همکاری دیگران دانست.
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر۳ ، ناظر9 ، ناظر۱۶ ، ناظر۱۸ ، حـمـیـد
#7
 انجمن معتادان گمنام

نهادی است مردمی، خود جوش و غیر انتفاعی که در سال ۱۹۵۳ میلادی مصادف با سال ۱۳۳۲ هجری شمسی توسط افرادی که خود زمانی در چنگال اعتیاد گرفتار بودند،با هدف کمک و نجات معتادان از اعتیاد بنیان گذاری شد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر9 ، ناظر۱۶ ، ناظر۱۸ ، حـمـیـد


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: