امتیاز موضوع:
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال 2 -اولین بار چگونه ذات غیرحرفه ای معتادان گمنام راتجربه کردم؟چگونه ان راتمرین
#1
سوال  2
-اولین بار چگونه ذات غیرحرفه ای معتادان گمنام راتجربه کردم؟چگونه ان راتمرین میکنم؟
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر۸ ، ناظر2 ، ناظر۱۶ ، ناظر۴
#2
 
قسمت الف:
اززمانیکه وارد خدمات ساختارشدم  وبه عنوان عضوسکوت به همراه دوستان برای معرفی انجمن وپیامرسانی رفتم.تا اون زمان فکرمیکردمNAهم مانند مراکز سم زدایی کارحرفه ایی انجام میدهد.اما باکارکرد سنتها بخصوص سنت هشتم برای من مسئله غیرحرفه ای بودنNAکاملا روشن شد.وقتی با نگاه روشن بینانه با این سوال روبرو شم متوجه میشم در روزهای اول ورود به برنامه علی رقم اینکه درک درستی از NA نداشتم متوجه تفاوت این راه با مدلهای قبلی قطع مصرفم شدم و به مرور زمان با آشنایی بیشتر با اصول این درک و باور روز بروز رشد کرد که احساسم اشتباه نبوده و NA راه رسمش متفاوته که تفاوتش رو بیشتر با کارد سنت سوم و درک نسبی تنها لازمه عضویت که تمایل به قطع مصرف هست متوجه شدم چون روشهایی که من قطع مصرف کرده بودم همه واسه من هزینه داشت و برنامه عکسش عمل کرد واسه من.اولین روزها یم توانجمن وقتی قدم کارمیکردم وبادانش قدمها اشنا شده میشدم فکرمیکردم میتونم یکروز دراینده ازدانشی که ازقدمها بدست میارم میتونم اتاق مشاوره راه بیندازم وکسب درآمد کنم ولی رفته رفته هرچه بااصول برنامه وسنتها آشنا شدم متوجه شدم کار خلاف اصول هست ومانمیتوانیم بهبودی خودرا بفروشیم بلکه باید به رایگان دراختیار دیگران قرار دهیم.
قسمت ب:
باشریک شدن درخدمات وانجام اصولی مسئولیت هایی که به من واگذارمیشد.رعایت حدومرز راهنما ورهجوتمرین بسیار مهمی برای غیر حرفه ای بود است.راهنما مشاور خانواده ،طلاق وازدواج نیست ودر مسئله کار ودرمان رهجو وارد نمیشود.راهنما یک بیمار اعتیاد است که فقط تجربه خود رابه رهجو انتقال داده وتصمیم گیری نهایی را به عهده رهجو میگذارد.موقع مشارکت درجلسه از شغل وحرفه خود صحبت نمیکنم.حضور در کارگاه های اموزشی هم به من کمک میکند تا غیر حرفه ای بودن وغیرحرفه ای عمل کردن را تمرین کنم.در مسیر بهبودی زمانهایی پیش اومد که مواردی خارج از اصول باهاشون برخورد کردم و عکس العمل راهنما و دوستان و در کل برنامه نسبت به این امور ذات غیر حرفه ای بودن معتادان گمنام رو بیشتر به من معرفی کرد حتی در مسیر خدمات مارو با طرز تفکر غیر حرفه ای بودن آماده انجام ارایه خدمات کردند که در پاره ای از امور متوجه شدیم که نیازهای کلی برنامه که نیاز به انجام کارهای تخصصی داشت اعضامون دخالت نکردند مثل زمانی که با اداره مالیات مشکل داشتیم یا بعضی از اموری که مربوط به ثبت NA بود.

به هرحال باورهای شکل گرفته نسبت به غیر حرفه ای بودنمون با حضور در برنامه و انجام امور خدماتی در سایه عشق بلاعوض رشد کرد و تمرین این اصل باعث تحکیم باورهای شخصی و گروهی من شد .
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر۸ ، ناظر2 ، ناظر۱۶ ، ناظر۴
#3
☑️در هنگام مشارکت دیگران
☑️خوشامدگویی ساده
☑️پمفلت های و نشریات انجمن
☑️ دادن تجربه و نیرو و امید اعضای گروه به تازه واردین به زبان قابل فهم

ب)چگونه آن را تمرین میکنم؟

☑️صحبت از بهبودی  بدون غلو کردن برای دیگر اعضا
☑️مشارکت با زبانی ساده و بدور از حاشیه
☑️دادن تجربه شخصی
☑️عدم دخالت در امور شخصی، درمانی و .... دیگران
☑️نصیحت و ارشاد نکردن
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر۸ ، ناظر2 ، ناظر۱۶ ، ناظر۴ ، حـمـیـد
#4
سلام
در مواقع مشارکت و یا پاسخ به سوالات من همیشه تجربیات که خود داشته اند به من انتقال می دادند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر۸ ، ناظر2 ، ناظر۱۶ ، ناظر۴ ، ناظر20 ، حـمـیـد
#5
 سلام
در جلسه وارد شدم عضوی نیامد من را از نظر
اعتیاد برسی کند.
در جلسه کسی به نگفت چگونه ترک کنم یا اثلا ترک کرده ام
در جلسه در کار و زندگی من دخالت نشد.
من خودم به کسی چیزی بابت راه و روش ترک و یا داروهایی که در این زمینه ارائه می شود نظری نمیدهم ودخالت هم نمی کنم...
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر۱۶ ، ناظر۴ ، ناظر9 ، ناظر20 ، حـمـیـد


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان