امتیاز موضوع:
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سؤال 3- اگر به سه نفر به طور مساوی اختیار جهت انجام یک کار واگذار شود و انجام نشود، چ
#1
سؤال 3- اگر به سه نفر به طور مساوی اختیار جهت انجام یک کار واگذار شود و انجام نشود، چه کسی باید جوابگو باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، حوریا ___Bu ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶
#2
سؤال 3- اگر به سه نفر به طور مساوی اختیار جهت انجام یک کار واگذار شود و انجام نشود، چ

هیچ کس؛ این مثعله چیزی بوده که طبق اصول انجام نشوده و گروه ازاصول اصلی فاصله گرفته؛ بهترین جوابگو افرادی هستن که این اختیار یا اختیارات را به این سه نفر واگذار کردن بهتر است ما مسئولیت امور خدماتی را به یک شخص واگذار کنیم تا هم برنامه ریزی بهتری انجام شود و هم پاسخگوای بهتری و هم منابع هدر نرود وکارهم به نتیجه مطلوب برسد؛ ۰
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، حوریا ___Bu ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۱۸ ، ناظر۳ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶
#3
تداخل بوجود می‌آید و هیچکس پاسخگو نخواهد بود – نمی توان پاسخ شفاف از کسی خواست – باعث اتلاف منابع – نتیجه نگرفتن مطلوب- (طبق تجربه) وقتی که به دلیل احتیاج یک وظیفه و یا خدمت را به وجود می اوریم باید شرح وظایف – مسئولیت ها – نحوه اختیار و پاسخگویی را به وضوح مشخص کنیم و برای ان یک شخص مورد اعتماد را انتخاب کنیم تا اگر مشکلی به وجود اید مستقیما بدانیم باید به کجا برویم و چه کسی باید پاسخگو باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، حوریا ___Bu ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۱۸ ، ناظر۳ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶
#4
وقتی که محدوده تصمیم گیری را برای هر مسئولیت خدماتی تعریف کنیم ، محدوده پاسخ گویی را نیز مشخص کرده ایم .
همان طور که بیشتر در مفهوم چهارم دیدیم و در مفهوم هشتم نیز با آن روبرو خواهیم شد ، پاسخ گوئی ویژگی اصلی خدمت در NA است . وقتی به خدمت گزاران مورد اعتماد خود مسئولیت انجام وظیفه خدماتی خاصی را می دهیم ، آنها را برای اختیاری که به آنها واگذاری کرده ایم نیز پاسخگو می دانیم .
از آنها انتظار داریم که در دسترس باشند ، پیوسته پیشرفت خود را گزارش کنند و با ما در مورد مسئولیت های خود مشورت نمایند.

پاسخ گوئی بدان معنا نیست که به کسی اختیاری بدهیم و زود  آن را پس بگیریم . بلکه بدین معنی است که می خواهیم از تصمیم گیری های خدمت گزاران مورد اعتمادمان برای انجام وظیفه ای که بدان ها محول کرده ایم با خبر باشیم . ما می خواهیم امکان تاثیر گذاری بر تصمیمات را داشته باشیم ، به خصوص اگر مستقیما بر ما اثری داشته باشد و اطلاعات ما در مورد هر مسئولیتی که به ساختار خدماتی محول شده است ، کمک می کند تا اگر مشکلی پیش آمد ، بتوانیم در اصلاح آن کمک کنیم و نقش داشته باشیم .
پاسخ
 سپاس شده توسط حوریا ___Bu ، حـمـیـد ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۳ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸
#5
تداخل بوجود می‌آید و هیچکس پاسخگو نخواهد بود (طبقه تجربه)
پاسخ
 سپاس شده توسط حوریا ___Bu ، حـمـیـد ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۳ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶
#6
بایدازگروه توضیح خواست چون این مشکل به دلیل تفکیک نکردن شرح وظایف ونسپردن کارمشخص به هرنفربه وجودامده است پس گروه بایدپاسخگوباشدبرای حفظ منابه مالی وانسانی گروه بایدمحدوده وظایف هرپست خدمتی ازقبل معلوم باشدتاازاتلاف وقت انرزی ومنابع مالی(که به راحتی فراهم نشده)جلوگیری شود.
پاسخ
 سپاس شده توسط حوریا ___Bu ، حـمـیـد ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۳ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶
#7
سلام
۳ نفر با هم میشه پشت فرمون فولکس بزاری اما اگر تصادف بشه معلوم نیست کدوم فرمون چرخونده.حالا اگر به ۳ نفر بگین که برای چاپ دفترچه آدرس جلسات برن خدمت انجام بدهند الان دقیقا چند تا دفترچه چاپ میشه؟پس نمیشود به چند نفر یک خدمت داد.منشی جلسات بهبودی یک صندلی دارد و ۳ نفر امکان ندارد که با هم جلسه گردان بشوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط حوریا ___Bu ، حـمـیـد ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۳ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶ ، ناظر20
#8
به نظر من انتخاب یک نفر بیشتر برای انجام کاری برخلاف این مفهوم میباشددراین مواقع اشتباه ونااگاهی گروه باعث بوجود آمدن دوباره کاری وکم کاری درخدمات،اختلاف نظربین اعضاونبودگزارش شفاف میشودوهیچکدام ازان سه نفرپاسخگونخواهندبودپس تنها پاسخگوی این اشتباه گروه میباشدچون نمیتوان پاسخ شفاف ازخدمتگزاران خواست و باعث اتلاف وقت منابع ونگرفتن نتیجه مطلوب میگرددحدوداختیارات آنها مشخص نیست و کسی پاسخگونمیباشدوبرسرخدمتی که انجام نشده مجادله بوجودمیایدوهرکسی حرف خودرامیزندومعلوم نیست چه کسی درست رامیگوید
پاسخ
 سپاس شده توسط حوریا ___Bu ، حـمـیـد ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶
#9
سلام

--اگر به سه نفر به طور مساوی اختیار جهت انجام یک کار واگذار شود و انجام نشود، چه کسی باید جوابگو باشد.
هیچ کسی- وقتی که به 3 نفر یک غذا رو برای پخت تحویل بدهی وهر کدام کار خودش می خواهد انجام دهد این غذا دیگر قابلیت خوردن ندارد.در خدمات هم همین گونه است ما خدمت را به یک نفر می دهیم واز اودرخواست می کنیم تا برای ادامه خدمت ان گونه که خودش مدیریت می کند کمک بگیرد
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر10 ، حـمـیـد ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، حوریا ___Bu ، ناظر۳ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶ ، ناظر20
#10
به چندنفرتفویض اختیارکردن یعنی خدمات موازی کاملا با مفهوم پنجم مغایرت دارد دوباره کاری میشودانرژی و منابع ازبین میرودفضای بهبودی ازبین میرودنیت خیروجودندارد لازمه واگذاری اعتماددوطرفه است بایدقاطعیت داشت دربرابرحفظ منابع وملزوماتna
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر10 ، حـمـیـد ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، حوریا ___Bu ، ناظر۳ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر۱۶
#11
سلام
 دوباره کاری در خدمات پیش می آید. گروه برای انتخاب به یک گزینه نیاز دارد ولی اگر چند کار را به یک نفر و یا یک خدمت را به چند نفر واگذار  کنیم این درهم کاری می شود
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۱۶ ، حوریا ___Bu ، ناظر۳ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر20
#12
سلام

==به قول معروف پیدا کنید پرتقال فروش را... چه کسی معلوم نیست بدلیل اینکه مشخصا نمی توان گفت که کدام خدمتگذار باید این خدمت را انجام می داد برای این کار دقیقا باید مشخص گردد که کدام خدمتگذار و تا چه حد می تواند این کار را به انجام برساند...
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10 ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۱۶ ، حوریا ___Bu ، ناظر۳ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر20
#13
سؤال 3- اگر به سه نفر به طور مساوی اختیار جهت انجام یک کار واگذار شود و انجام نشود، چه کسی باید جوابگو باشد(مفهوم۵).
اون صحن که همچین تصمیمی گرفته بایدپاسخگو باشد. خب خیلی کم پیش آمده که همچین تفویض اختیاری به سرانجام رسیده باشد،بفرض هم که کارانجام شده باشد امامطمئنن منابع مان را حیف و میل کردیم .
اجرای این مفهوم ضمـانت میکند نه تنهاکارها انجام شود ، بلکه بـدرستی انجام شود،یعنی منـابع رامسـؤلانه هـزینه کنیم.  
پاسخ
 سپاس شده توسط rahman28 ، ناظر۴ ، ناظر۳ ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۱۶ ، حوریا ___Bu ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، حـمـیـد
#14
 سلام
بعله
حالا دست ۳ نفراوستا یه دیوار بدیم
نتیجه میشه تا ثریا میرود دیوار کج
هر کدام هم دیگری مقصر میدونه...
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر۴ ، ناظر۳ ، ناظر9 ، Reza.z1362 ، ناظر14 ، ناظر۱۶ ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، ناظر20 ، حـمـیـد
#15
درود بر شما ...محمدرضا هستم معتاد...تجربه نشان داده وقتی کاری به چند نفر سپرده میشود و انجام نمیشود اول کسانیکه که به انها رای داده اند و دوما پاسخ شفاف نمیتوانیم دریافت کنیم و بیشتر مواد موازی کاری شده و باعث از بین رفتن منابع شود ...و هر زمان کار  یک کمیته به یک نفر سپرده شود بازدهی بهتر و باعث میشود پیام به حرکت به سمت رساندن پیام بهتر انجام شود
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر9 ، ناظر۴ ، ناظر۱۶ ، ناظر۳ ، حوریا ___Bu ، ناظر۱۸ ، ناظر۸ ، حـمـیـد
#16
اگر این کار را انجام بدهیم به سرانجام نخواهد رسید و هیچ کدام هم مسئولیت  را قبول نخواهند کرد یکی میگوید مقصر آن دو نفر هستند فلانی به من نگفت و به من زنگ نزد و کار خراب شد بنابراین اگر سه نفر را مسئول کاری کنیم این کار شدنی نیست
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر۳ ، Asghar.nasihatcon ، ناظر۸ ، ناظر9 ، ناظر۱۶ ، ناظر۱۶ ، ناظر20 ، ناظر۴ ، حـمـیـد


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: