امتیاز موضوع:
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سؤال 3- بر طبق مطالب این مفهوم، چه مهارت‌ها و ویژگی‌های هنگام انتخاب خدمتگزار مورد اع
#1
سؤال 3- بر طبق مطالب این مفهوم، چه مهارت‌ها و ویژگی‌های هنگام انتخاب خدمتگزار مورد اعتماد باید در نظر بگیریم؟ اساس واقعی رهبری در NA چیست؟
پاسخ
#2
سؤال 3- بر طبق مطالب این مفهوم، چه مهارت‌ها و ویژگی‌های هنگام انتخاب خدمتگزار مورد اع

پاک باشد عضو انجمن NA باشد پیروی از N g oهای دیگر نکند به اصول احترام بگذارد وشرح وظایفش را انجام بدهد و در گروه از چالش واظهار نظر شخصی خودداری کند و در راستای سنت پنجم گام بردارد طبق توضیح بالا اینکه با قدمها و سنت‌ها آشناای داشته باشد صداقت تمایل روشن بینی شجاعت داشته باشد اولین ویجگی یک رهبر قابل اعتماد بودن به آن دارد تواناای انجام آن پست خدمتی را داشته باشد به بلوغ روحانی رسیده باشد بلوغ روحانی یک ویژگیست مثلاً ایثار و از خود گذشتگی داشته باشد مسئولیت پذیر باشد انتقادپذیر و امانت دار خوبی باشد از موقعیت خدمتی خود نباید سوءاستفاده کند ۰
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر11 ، ناظر9 ، ناظر10
#3
صداقت – پذیرش بین داشته ها و نداشته‌ها – اعتقاد به خدمت – ترجیح دادن اصول به شخصیتها – خود محور نباشد – تسلیم اصول روحانی باشد – دارا بودن ظاهر آراسته و بیان شیوا – تسلیم رأي وجدان گروه – تفاوت نگذاشتن بین اعضاء عضوفعال گروه - تصمیم‌گیری – مدرک تحصیلی – سوابق شخصی – حرفه‌ای بودن – اعتماد به خود شخص – گزارش باز و شفاف – راستی و درستی – پذیرش- قبول پاسخگویی – حضور فعال در جلسات – الگوسازی رفتاری – فروتنی – مشورت – تجربه گرفتن – دیکتاتور و دستور دهنده نباشد (همه اعضا به نوعی خدمتگزارند).داشتن عشق و تمایل به خدمت -آگاهی کافی از دوازده قدم، دوازده سنت و دوازده مفهوم خدماتی - ترجیح دادن اصول به شخصیتها - داشتن وقت کافی و صرف وقت برای خدمت- بیداری روحانی -مسئولیت‌پذیر، انتقادپذیر و با صبر و تحمل باشد - تسلیم‌پذیری در برابر اصول برنامه - توانایی انجام خدمت - عدم چشم‌ داشت از خدمت - داشتن ارتباط با خدمتگزاران گروه و یا گروه‌های دیگر -داشتن اعتماد به نفس و خودباوری -از خود گذشتگی در خدمت -ايده و خلاقيت-وفادار بودن به NA--روابط عمومي خوب- آگاهي داشتن نسبت به پست خدماتي- مطالعه داشتن- به اجرا در آوردن اصول در برنامه و زندگی- داشتن بهبودی شخصی - خوش رو بودن- هماهنگی– مهارت خدماتی – شهامت – تصمیم‌گیری و همکاری و کمک‌گیری – هر کار خدماتی در NA باید در جهت پیام‌رسانی باشد.

قسمت دوم سوال : نقایص و محدودیت‌های خدمتگزاران مورد اعتماد توسط کارکرد دوازده قدم بازاریابی شده و با پذیرش اینکه کمک خداوند میتوانند به بهترین نحوی به انجمن خدمت کنند. رهبران خوب در NAهیچ وقت فکر نمی‌کنند که باید هر کاری را فقط خودشان انجام دهند. رهبران در NA دائم درخواست کمک، نصیحت و راهنمایی می‌کنند. رهبران ما دیکتاتور و دستوردهنده نیستند. آنها خدمتگزاران ما هستند. رهبران توانا با روحیه خدمت، هرگز حکمشان متکبرانه و مکلف کردن نیست. فقط رهبران از راه الگوسازی و کسب احترام خدمت می‌کنند. رهبران لایق در NA خواص شخصیتی خود را در رابطه با بیداری روحانی به نمایش می‌گذارند. گزارش واقعی وکامل فعالیت‌های خود را به گروه‌ها بدهد. رهبران ما باید راستی و درستی لازم را جهت شنیدن حرف‌های دیگران داشته باشند. قادر باشد بر اصول منطقی، پایدار کند. مصالحه و مخالفت کند. بدون اینکه ناسازگار باشد. شهامت قبول تقصیر خود را داشته باشد. تمایل به صرف وقت و انرژی در راه خدمت فعال به دیگران را داشته باشند. نشریات و منابع در دسترس را بخواند و بیاموزد با کسانی که تجربه بیشتری در مورد مسئولیت آنها دارند مشورت کند. صداقت و روشن‌بینی و تمایل برای بهبودی ضروری بوده و لازمه رهبری است.حفاظت از مفهوم، تفاوت قائل شدن بین اصول و شخصیت‌ها در هنگام خدمت و رعایت اصل چرخش. جریان متناوب رهبری باید توسط تداوم و چرخش متعادل گردد. رهبری در NA تشریفاتی اداری بیش از حد و کاغذبازی در خدمت ندارد .
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر11 ، ناظر9 ، ناظر10
#4
خدمتگذارخوب باید مسعولیت پذیر باشد اصل روحانی تعهدپذیری راانجام دهد
خدمتگذار خوب کسی است که شناخت خوبی از گروه واعضا وخدمتگذاران جهت ارتباط داشته باشد
هرکس که خدمتی راقبول می کند باید شناخت خوبی ازان خدمت داشته باشدتابتواند خدمت راخوب انجام دهد
وقتی این شرایط راداشته باشدرهبر خوبی برای انجام کاررادارد
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر11 ، ناظر9 ، حـمـیـد ، ناظر10
#5
مهارتها باید براساس نیاز خدمت محوله باشد مثلا سواد خواندن و نوشتن برای منشی و خزانه دار مهارت با ویژگی فرق دارد ، در ارتباط با هر هیئت خدماتی اگر آن عضو تخصص و مهارت لازم را داشته باشد بهتر است به عنوان مثال بهتر خزانه دار در زمینه امور مالی تجربه داشته باشد که این امر میتواند باعث خدمت بهتر خزانه دار شود ولی این دلیل کافی برای رای دادن به او نمیباشد . ویژگیها : تواضع و فروتنی ، انتقاد پذیری ، متعهد بودن ، توانایی خدمت ، خود محور نبودن ، انعطاف پذیری ، امانت داری ، داشتن وقت و انرژی کافی ، تبعیت از رأى وجدان گروه ، شهامت اقرار به اشتباه ، پاسخ گویی ، بکار گیری أصول روحانی قده ها و سنتها ، واقع بین بودن . رهبران ما میبایست همیشه اصول را به شخصیتها ترجیح دهند و همیشه به یاد داشته باشند که یک خدمتگزار هستند و نه یک حاکم و اصل سادگی را همیشه در خدمت شان رعایت کنند . بعضی از پست های خدماتی مهارتهای خاص خود را نیاز دارند مانند زمینه ترجمه ( آشنایی با زبان خارجی ) ، اطلاع رسانی روابط عمومی خوب و مناسب   Heart Heart
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر9 ، حـمـیـد ، ناظر10
#6
داشتن فروتنی-تواضع-شهامت-صداقت-ایمان به رای وجدان گروه-پشتکار-انتقادپذیری وداشتن سابقه خدمت خالصانه ازمهمترین ویزگیهای رهبری درانجمن مهتادان گمنام است.حرکت درچهارچوب اصول انجمن معتادان اصلی ترین ومهمترین ویزگی رهبری است.
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10
#7
سلام
یک سری ویژگی ها که اول فروتنی و اگاهی داشتن است.ویژگی های مثبت که برای انجام خدمت مورد نظر دست خلاقیت خدمتگذار باز بکنه.مثل مشورت کردن.همفکری و همکاری.اساس رهبری نیت خیر و همدردی
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10
#8
دربعضی ازاین پستهای خدماتی میبایست مهارتهای خاصی بادرنظرگرفتن مانندآشنایی با روشهای نوین و تجهیزات آموزشی مخصوصادرکارگاههای آموزشی روابط عمومی داشتن امنیت و مدیریت مالی مانندخزانه داری آشنایی بازبان انگلیسی مثل کمیته ترجمه اما بخاطر داشته باشید درنهایت مادرna بویژگیهای روحانی افرادیااشخاص اعتماد میکنیم 
ویژگیهای روحانی مانندانعطاف پذیری پاسخگوبودن بلوغ بهبودی اقرار به اشتباه دارابودن تجربه روحانی و سوابق خدماتی امانتداری قابلیت انجام کار نبوغ و ذکاوت مهمترازهمه راجع دانستن اصول به شخصیتها آموزش پذیربودن مشورت کردن.
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10
#9
سلام

--- بر طبق مطالب این مفهوم، چه مهارت‌ها و ویژگی‌های هنگام انتخاب خدمتگزار مورد اعتماد باید در نظر بگیریم؟ سوابق خدماتی در کمیته ها و یا گاها تحصیلات و مهتر از همه رعایت اصول روحانی انجمن.
--اساس واقعی رهبری در NA چیست؟ کمک به یک همدرد بدون چشم داشت.
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10
#10
سلام

==بسته به نوع خدمت مثلا اگر بخواهیم خزانه دار انتخاب نماییم عضو باید امکان خواندن وجمع وکسر کردن را بداند وبتواند عددها را بخواند- اگر در سطح ناحیه بخواهیم انتخاب نماییم خدمتگذار باید بتواند مبالغ بالا را بشمارد و جمع بندی وبه اندازه هر خدمت تخصیص اعتبار دهد .
اگر بخواهیم در زمینه روابط عمومی انتخاب نماییم یک سری ویژگی های گفتاری وبه قولی طرز تلفظ صحیح کلمات را باید بدانند...
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر10
#11
سؤال 3- بر طبق مطالب این مفهوم، چه مهارت‌ها و ویژگی‌های هنگام انتخاب خدمتگزار مورد اعتماد باید در نظر بگیریم؟ اساس واقعی رهبری در NA چیست؟(مفهوم۴)
بسیاری از ویژگی های رهبری را می بایست مبتنی بر آن پست خدماتی در هنگام انتخاب خدمت گزار در نظر گرفت .
اساسا تمامی خدمات تا حدودی نیاز به رهبرانی با این دو ویژگی هستند ؛  تمـایـل و تـوانـایی .
- اساس واقعی رهبری ؛خدمتگزاری با ایثار وازخودگذشتگی است ،حکم رانی و ریاست نیست ، دیکتاتوری نیست،قدرت نمایی و تکبر نیست.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان