۱۳۹۹/۴/۱۴، ۰۹:۰۱ صبح
مهارتها باید براساس نیاز خدمت محوله باشد مثلا سواد خواندن و نوشتن برای منشی و خزانه دار مهارت با ویژگی فرق دارد ، در ارتباط با هر هیئت خدماتی اگر آن عضو تخصص و مهارت لازم را داشته باشد بهتر است به عنوان مثال بهتر خزانه دار در زمینه امور مالی تجربه داشته باشد که این امر میتواند باعث خدمت بهتر خزانه دار شود ولی این دلیل کافی برای رای دادن به او نمیباشد . ویژگیها : تواضع و فروتنی ، انتقاد پذیری ، متعهد بودن ، توانایی خدمت ، خود محور نبودن ، انعطاف پذیری ، امانت داری ، داشتن وقت و انرژی کافی ، تبعیت از رأى وجدان گروه ، شهامت اقرار به اشتباه ، پاسخ گویی ، بکار گیری أصول روحانی قده ها و سنتها ، واقع بین بودن . رهبران ما میبایست همیشه اصول را به شخصیتها ترجیح دهند و همیشه به یاد داشته باشند که یک خدمتگزار هستند و نه یک حاکم و اصل سادگی را همیشه در خدمت شان رعایت کنند . بعضی از پست های خدماتی مهارتهای خاص خود را نیاز دارند مانند زمینه ترجمه ( آشنایی با زبان خارجی ) ، اطلاع رسانی روابط عمومی خوب و مناسب