امتیاز موضوع:
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال 22 . آیا مسئولیت خسارتی که زده ام و مسئولیت جبران آنها را پذیرفته ام ؟
#1
اصول روحانی





 سوال 22 . آیا مسئولیت خسارتی که زده ام و مسئولیت جبران آنها را پذیرفته ام ؟ 
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر9 ، ssaeedg ، ناظر14
#2
برای اینکه دوباره آن خسارت را نزنم نیاز هست تا علاوه بر مسوليت خسارت ، مسوليت جبران خسارت را به هر شکل بپذیرم و با مشورت راهنما جبران خسارت کنم.

جبران خسارت برای این است که من از بار احساس گناه و سرزنش خارج شوم و خسارتهای مشابه را نزنم
پاسخ
 سپاس شده توسط Iraj_z ، s.s ، ناظر9 ، حـمـیـد ، ناظر14
#3
من تا حدودی به فروتنی نسبی و حداقلی بابت ورود به قدم نهم رسیده ام خب بعضی از نواقص اجازه این که من مسئولیتم  رو در برابر خساراتی که به بار آورده ام را بپذیرم  ازمن سلب کرده بود حق به جانبی خودبزرگ بینی غرور خود فریبی انتقام توجیه انکار و  .. در حقیقت تا متوجه این مطلب که نقش دیگران چندان مهم نیست و این منم که قراره به آرامش برسم و تا زمانی که جبران خسارت نکنم این آرامش را به دست نخواهم آورد پس متوجه شدم که تراز تراز شخصیه منه این من هستم  که درحال کارکرد قدم هستم پس مسئولیت تمامی عملکردهایم وخساراتی که به بار آورده ام رو با فروتنی به عهده میگیرم و بارها به خودم گفتم  اینا کارهای اشتباهیه که من انجام دادم و مسئول صدماتی که زده ام و همین طور مسئول جبران آن هستم ...
پاسخ
 سپاس شده توسط ssaeedg ، ناظر9 ، ناظر14
#4
بله , مسئولیتش و پذیرفتم که دیگه تکرارش نکنم .
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر9 ، ناظر14
#5
پذیرفتن مسئولیت خساراتی را که زده ام کمک میکند تا مسئولیت جبران آنها را هم بپذیرم و این فرایند زمانی آغاز می شود که رفتارم تغییر و اصلاح شود.

من در واقع  با  تغییر عملکرد  از طریق خسارت  نزدن و  درک  اطرافیان مسئولیت پذیری خودم رانشان می
دهم.

مسئولیت پذیری ورعایت فروتنی رابطه مستقیم با میزان تواضع در درون من دارد ، تواضع یعنی حرکت درمسیر خواست خدا و انجام عمل سالم تا جایی
که به خودم ودیگران خسارتی وارد نشود .
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر9 ، ناظر14
#6
عشق و تحمل ما دیگر شامل خودمان نیز می شود . ما در قدم هشتم با بعضی از مسائل در رابطه با جبران خسارت از خودمان آشنا شدیم . حال وقت آن است که تشخیص دهیم تا کنون از خود جبران خسارت کرده ایم و شاید بتوانیم راه های جدید یا مسائل جدیدی برای ادامه این کار پیدا کنیم . ما از طریق قطع مصرف مواد مخدر و شروع به کارکرد قدم ها ، جبران خسارت  از خودمان را به خاطر اعتیادمان آغاز کرده ایم .

همین دو کافی هستند تا مقدار زیادی از صدمات روحی که به خود زده ایم ، تسکین یابند
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر9 ، ناظر14
#7
در فرایند بهبودی یعنی دوست داشتن خود ، نادیده نگرفتن خود و برای خود ارزش قائل شدن
برای من بیمار ، ابتدا بهبودی از بیماری اعتیادم ، که خود مستلزم برنامه دراز مدت شرکت در جلسات ، در فرایند قدمها بودن ، بکارگیری اصولهای روحانی در تمام امورزندگی که مرا تبدیل کند به یک انسان مسئول و سازنده اجتماع
تداوم در بهبودی و انتقال آن در خانه و اجتماع به نوبه خود بهترین جبران خسارت است
پاسخ
 سپاس شده توسط حـمـیـد ، ناظر9 ، ناظر20 ، ناظر14
#8
سلام
قطعا اکثر الگوهای من انکار بوده و من مسئولیت خسارات را نمی پذیرم.من همیشه می خواستم گردن دیگران بیاندازم.اما با ورود به قدم ۹ متوجه شدم که این خسارت ها را باید بپذیرم و بعد به دنبال جبران آن باشم.من مسئولیت پذیری را در این قدم نیز تمرین می کنم.
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر9 ، حـمـیـد ، ناظر20 ، ناظر14
#9
سلام

- قطعا بله
من همیشه بدون مسئولیت خسارت می زدم اما امروزه سعی می نمایم تا این خسارت ها را جبرا ن نمایم ومسئولیت آن را نیز بپذیرم...
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر20 ، ناظر14 ، حـمـیـد
#10
 سلام
هر زمان که بتوانم جبران خسارتی را شروع نمایم این دو رو نیز پذیرفته ام...
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر20 ، ناظر14 ، حـمـیـد
#11
Information 
 درود 
 قطعا لایه انکار من در دوران بهبودی برداشته خواهد شد.
 من خسارت زدم چه آشنا و چه غریبه باید بتوانم ان را جبران کنم
 راهنما و نیروی برتر من در این مسیر به من کمک می کند...
پاسخ
 سپاس شده توسط ناظر۳ ، ناظر20 ، ناظر14 ، حـمـیـد ، ناظر9


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان